Prototype

Vytvořeno 27.09.2009 19:42:00 | Poslední změna 27.09.2009 19:47:58

Prototype

By Cris Velasco & Sasha Dikiciyan

Existujú hry, ktoré sú tvorené, vypustené do sveta a hneď nato rýchlo zabudnuté. A existujú hry, ktorých tvorcovia každý deň uvoľnujú nové informácie, pridávajú nové ukážky až kým sa hra s veľkými fanfárami nedostane na pulty obchodov. A potom existuje akýsi hybrid medzi týmito dvoma skupinami. Presne do tejto kategórie patrí hra Prototype - zo začiatku v podstate neznámi projekt, ktorý hráči začali sledovať až potom, čo ho nejaký chytrák začal prirovnávať k PS3 hitu InFamous.

Samozrejme, obe hry majú veľa spoločného - otvorený svet, superhrdinský element, nadprirodzené schopnosti - no napriek tomu je takéto prirovnanie dosť zbytočné - InFamous je hra, kde si sám hráč vyberie dobré či zlé správanie a je podľa toho odmenený. Dizajnéri hry Prototype vás povedú za ručičku a postupne vám odhalia celý, lineárny príbeh - odmenou vám ale bude vrelejší vzťah k hlavnému hrdinovi a celkovo vyššie emocionálne vloženie sa do hry.

Dosť však bolo rečí o hre samotnej, tá nás v tejto rubrike vlastne veľmi nezaujíma. Podstatné je, že narozdiel od InFamous dostal Prototype do daru veľmi podarený soundtrack, o ktorom si tu môžete prečítať pár pekných slov.

Čakať od hry, akou je Prototype (pomôcka - veľa veľa krvi) epický superhrdinský soundtrack typu Spiderman 3 by bolo veľmi ... hlúpe. Namiesto toho sa nám dostáva do rúk hudba, ktorá trochu pripomína hudbu k filmu X-Men Origins:Wolverine. A to konkrétne svojím temným znením a akčným tempom. Soundtrack má svoj hlavný motív, ktorý sa sem tam vynorí na povrch - nie je nijak extra sofistikovaný, na druhej strane je však ľahko rozpoznateľný počas celých 45 minút majstrovského skĺbenia orchestrálnej hudby a elektronických efektov.

Alex Theme (1) uvádza celý soundtrack; hudba začína prekvapivo pokojne, ale zároveň temne až zlovestne. A po 40 sekundách sa rozbieha do akcie, v ktorej ale stále cítiť počiatočnú melanchóliu. Celkovo táto skladba vynikajúco vystihuje hlavného hrdinu a celé CD - nie je jednotvárna a dá sa počúvať dokola aj niekoľko hodín.

Po úvodnej téme sa dostávame k hudbe doslova napumpovanej akciou a adrenalínom. Memory in Death (2) ešte občas naznačí Alexovu tému, ale melancholické violončelo sa veľmi rýchlo stratí v rytmických, hromových úderoch.

Soundtrack sa ženie vpred ukážkovým tempom a necháva za sebou síce trochu otupené, no veľmi uspokojené úšné ústrojenstvo. Hudba spomalí v skladbe Alex Awakes (6) a znova sa vynára Alexova melanchólia, hneď nato sa však všetko nanovo rozbieha v skladbe A Dream of Armageddon (7), ktorá znova nahodí vysoké tempo. Adrenalín sa ďalej pumpuje do žíl (hlavne v skladbách A New Order (9) a Under the Knife (11) ) a poslucháčove uší dostanú menšiu prestávku pri Main Menu (10) či Men Like Gods (17). Ku koncu soundtrack priberá čoraz viac elektroniky - Open Conscpiracy (16) a trochu stráca na orchestrálnej kráse.

Na záver CD zahrá skladba The Last Man (21), ktorá sa opäť vracia k pôvodnému tematickému materiálu a vynikajúco ho rozvíja. Klavírne prevedenie hlavnej témy pôsobí ako posledná bodka za skvelou knihou a navyše, výber nástrojov naozaj uzatvára soundtrack presne tým istým pocitom, ako bol aj otvorený - depresívnym, chladným, osamelým.

Dalo by sa napísať ešte omnoho viac, ale myslím, že podrobné popisy jednotlivých skladieb by boli zbytočné. Ak sa náhodou aj cítite odradený vysokou mierou elektronických efektov v hudbe, neváhajte a Prototype soundtrack aspoň vyskúšajte. Je pravda, že nie celých 45 minút je ľahko počúvateľných a hudba ku koncu stráca (orchestrálny) dych, ale zase je jednoznačné, že celý soundtrack je mimoriadne zaujímavý, v každom tracku prináša niečo nové a určite sa nájde viac než dosť ľudí, ktorí naňho nedajú dopustiť. A ja budem jedným z nich.

(+)

Jeden z mála OST, ktorý vám zalezie pod kožu a nebude chcieť von.  Úžasné skĺbenie orchestra a zvukových efektov spojené melancholickým motívom hlavného hrdinu.

(-)